top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

חורשת טל- דווקא בחורף! טיול פריחה יפהפה בין פלגי נחל ואלונים


רבים מכם מכירים את חורשת טל כמקום לבילוי ביום קיץ לוהט - אז המקום הומה וגועש, ובצדק. אני אוהבת לבוא לכאן עם משפחתי דווקא בחורף, לטייל בשקט וליהנות עם אהובי מהטבע הנפלא, שקשה יותר להתרשם ממנו כשמאות אנשים סביבכם.


חורשת טל, בצפון עמק החולה וממזרח לקריית שמונה, היא אתר טבע ונופש נפלא לטיולים: עם הגעתכם תראו מיד את פלגי המים המפכים של נחל טל, וכמובן את עצי האלון העצומים והבלוטים היפים מעוטרי הספלולים, שנושרים מהם בכל פינה.


חורשת טל בחורף. צילום נפלא של גיל אליהו/ג׳יני


בימי החורף יתגלו לעיניכם מיד בכניסה הנחל המפכה במלוא הדרו, שלכת צבעונית יפהפייה של מאות עצי אלון, ותחילת הפריחה הענוגה של הכלניות בצבעים נהדרים של לבן, ורוד וסגול. המרחבים העצומים יקראו לכם ולילדים לרוץ ולהשתולל, ואם תגיעו בקיץ - גם להשתכשך בנחל ואפילו ללון במקום. לאגם שבחורשה מגיעים מינים רבים של ציפורים: אנפית הבקר, סיקסקים, עורב אפור ושרקרק מצוי. כמו כן, חלק מהשמורה מוקדש לגידול גרעין רבייה של יחמור פרסי - אייל נדיר, שאם יתמזל מזלכם תוכלו להבחין בו בסבך השיחים.


חורשת טל בחורף. מרחבים עצומים ופורחים! צילומים: גיל אליהו/ג׳יני


ואם תרצו קצת לספר לילדים:

בחורשת טל זורם נחל ושמו – ניחשתם? – נחל טל. היום נטייל בחורשת האלונים העתיקים שבחורשה, שנקראים עצי אלון התבור, וכמה מהם בני מאות שנים. אומרים שהבוגרים שבהם הם בני 400 שנה ויותר! אגדה מעניינת מהמסורת הערבית מסבירה מדוע מכנים את המקום בערבית שׁג'רת אל־עשׁרה – "עץ העשֹרה". לפי האגדה, עשרה ממלוויו של הנביא מוחמד חנו באזור, אך לא מצאו בו עצים לקשור אליהם את הסוסים. הם נעצו באדמה את מקלותיהם וקשרו אותם אליהם את הסוסים, והמקלות היכו שורשים והפכו לעצים כבירים. מאותם עשרה עצים קדושים צמחו כל עצי החורשה, לפי האגדה. על העצים שומרות נמלים אמיצות ונדירות ששמן "קטיפנית האלון", על שום בטנן השעירה שמזכירה מגע קטיפה, ועצי האלון שהן חיים בהם. הקטיפנית טורפת חרקים וזחלים הנמצאים על העצים, וכך מגינה עליהם ממזיקים. תוכלו לחפש אותה על הגזעים ואפילו ללטף לה את הבטן, אך כמובן שלא לפגוע בה.


איך מגיעים? רושמים בוייז ״חורשת טל״

למי מתאים? לכל הגילאים, קיימת נגישות למוגבלי תנועה ולעגלות ילדים

משך הטיול: כשעה וחצי ועד שעתיים

האתר באחריות רשות הטבע והגנים והכניסה בתשלום.


bottom of page