top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

במיוחד לכבוד חנוכה! מיזם קולינרי דרומי בשם ׳על המפית׳ וגם המלצות לאיפה אוכלים בהר הנגב ובדרך לאילת!

עודכן: 22 בפבר׳ 2021

ביום חורפי ומעט גשום הוזמנתי לחוות מסע קולינרי קסום בלב מדבר, באיזור הר הנגב. כאחת כמטיילת וכותבת על מקומות בארץ במשך שנים הופתעתי לגלות מקומות מופלאים שלא היכרתי, ממבשלת בירה קסומה, דרך חומוסיה קטנה ומטריפה, מעדנייה מלאת סטייל, המבורגר טבעוני שמכינה שפית שהגיעה לכאן מדרום קרוליינה, ואפילו גינה יפהפייה וירוקה שבה עורכים מסיבות תה בריטיות- בלב המדבר, כשבחוץ משוטטים להם יעלים קופצניים ועל הדרך גם ביקור בנקודות תצפית שבהן תוכלו לזלול את המטעמים. בקיצור- חגיגה! שימו לב: כדאי למהר להירשם, כי כמות הנרשמים מוגבלת ונכון לעכשיו הסיורים יתקיימו רק בחנוכה בין ה 10.12-15.12. אז קדימה, קבלו את הפוסט הכי שווה שתמצאו, על המקומות הקסומים לעצור בהם בהר הנגב, וזה רק חלק! יש למה לחכות!

זוללים בכנענייה, מעדנייה מלאת סטייל ויופי במצפה רמון ואחת הנקודות בסיור הקולינרי ׳על המפית׳


הזמינו אותי לסיור קולינרי מענג שהחל בירוחם, המשיך לשדה בוקר והסתיים במצפה רמון. מודה, שחלק מהמקומות לא היכרתי, לכן היה לי כל כך חשוב להגיע, במיוחד כשאני גרה באיזור אילת וחשוב לי לכתוב ולמפות את כל המקומות שבהם אפשר לאכול בדרום הארץ (וגם בדרך לביקור אצלנו!)

לפני שאמשיך לגרות את החיך שלכם, הפרטים היבשים כדי שתוכלו למהר ולהזמין מקומות, כי עוד מעט נגמר!!!

אז ככה: מדובר במסע טעימות בן ארבעה (!) מסלולים שונים שמציע למשתתפים לרכוש כרטיס לאחד או יותר מהסיורים, להוריד את האפליקציה של "על המפית" ולתכנן את הסיור שלכם -בזמן שלכם ובקצב שלכם.

המסלולים ייקחו אתכם לאתרי הקולינריה והיין שלא כולם מכירים ויספקו טעימות מפנקות ומפתיעות ב-6 מוקדים במרחב של ירוחם, רמת הנגב ומצפה רמון, כולל נקודות תצפית יפהפיות שבהן תוזמנו לזלול! קבלו כמה תמונות, ונמשיך!

בירה גלנץ בירוחם, מסיבת תה בריטית מסורתית אצל קבירין במצפה רמון וגם תצפית במצפור הר אבנון. תענוג!


קבלו טעימה מכמה מהמקומות שיחכו לכם בסיור:


גלנץ BEER, ירוחם

משה ויעל גלנץ הגיעו לירוחם מירושלים לפני ארבע שנים, ואת הבירה שהוא מייצר החל לבשל כתחביב בשעות הפנאי עבור בני משפחתו וחבריו הקרובים. התגובות שקיבל מהם גרמו לו להבין שיש לו ביד מתכון מנצח, וכיום הוא כבר מייצר כמה סגנונות שונים של בירה במבשלת ״שיטה״ שבערד, כשלכל אחת מהן טעם וארומות הייחודיות לה. את המתכונים גלנץ פיתח בעצמו תוך כדי ניסוי וטעייה במטבח המשפחתי שלו ושל יעל בירוחם, ותוך שימוש בלא מעט סוגים שונים של לתת. לכל בירה שהוא רוקח, יש קשר לסיפור מדברי מקומי המוטבע על התווית של הבקבוק (אגם ירוחם, מכתש ירוחם, אירוס ירוחם, הר אבנון ופסל הזהות - כולם ממוקמים בירוחם ובסביבה), אלה מספקים לגלנץ את ההשראה לבירות שלו, ומספקים לו את הקשר למקום שבו הוא יוצר. אגב, גלנץ הוא כותב ועורך מדור האסטרונומיה ב ynet וככזה הוא גם מעביר סדנאות אסטרונומיה ובירה נפלאות! בקיצור, כדאי לעקוב!


חומוס אינתי, ירוחם


חומוסיה חדשה, קטנה ומטריפה ברחוב הראשי של ירוחם, שהקים דותן זיבר מהיישוב כמהין. דותן מספר שהאהבה לחומוס החלה לפני 7 שנים, כשהוא וסיון, אשתו החליטו להחליף את ההמולה של העיר בשקט של המדבר, להתרחק מהרעש ולהתקרב לאדמה. בתקופה הזו הם שינו את אורח חייהם לאורח חיים טבעוני והחלו במסע קולינרי מרתק שבסופו גילו מחדש את החומוס, כארוחה אמיתית, טעימה, מפנקת ובעלת ערך תזונתי גבוה. בסיור זכינו לטעום חומוס מעולה שמוגש עם חצילים מטוגנים ופריכים ופטריות, מנה שהיא ארוחה בפני עצמה.


הכובען המטורף! מסיבת התה של משפחת קבירין


מי היה מאמין שבלב שכונה בשדה בוקר פועם לו גסטהאוס יפהפה שמנהלים ג׳ון, שהגיע מלונדון ומריון שהגיע מליון שבצרפת. חדרי האירוח של משפחת קריבין נמצאים 50 מטר מהנוף המרהיב של נחל צין, בקצה של מדרשת בן גוריון או מדרשת שדה בוקר כפי שרבים מכנים בטעות. החדרים נמצאים בקומת קרקע של בית בשכונת נוה צין, הצמוד למצוק וזו היא נקודת התחלה נהדרת לטיולים בסביבה. אבל השוס הוא, ללא ספק, מסיבת התה הבריטית האמיתית שאפשר להגיע אליה בחצר הקסומה שבבית. אז נכון, בזמן הקורונה לא תוכלו לשבת למסיבת תה ממושכת עם הכלים היפים של מריון, אבל תוכלו להגיע, לקבל טעימה של תה, סקונס ועוגה, ולהרגיש שגם בתקופה המורכבת הזו, נסעתם למקום רחוק. קסם של מקום!


הגסטהאוס של משפחת קבירין, 50 מטר מהנדנדה המשקיפה לעבר נחל צין. להרגיש בחו״ל- בארץ!


כרם אשכולות


שמחה מרום היא מהנשים מעוררות ההשראה האלה, שהחליטו, יום אחד, באמצע החיים, לעזוב משרה נוחה כמורה לחינוך גופני ולהתמסר לייצור זמן זית (מהטובים בארץ!) ויין בעסק המשפחתי. הכרם, הממוקמת בצומת הרוחות ליד מצפה רמון הוקמה בשנת 2009, במרבית שטחו נטועים עצי זית ובחלקו האחר שבעת המינים, כאשר חזון המיזם הוא לייצר שדה למידה בתחום החקלאות העברית המדברית. אנחנו זכינו לטעום שמן זית, כולל הדרכה מרתקת על איך בכלל טועמים שמן זית, ואיך (תתפלאו) הוא נפלא גם עם מאכלים מתוקים ופירות! בקיצור, הנאה צרופה!


שמחה מרום ודוד כהן, יזם סיורי על המפית. לחיים!


טוב, אז מקווה שעשיתי לכם חשק. ועכשיו המידע הטכני: את הסיורים עורכים לבד, ובקצב שלכם בעזרת אפליקציה ידידותית להפליא. אתם עוצרים ליד המקום, צופים בסרטון מקסים ומושקע שבו אתם מקבלים הסבר מאנשי המקום, אתם זוכים ל- 6 טעימות, שכל אחת מהן היא הנאה צרופה. חג אורים שמח!


כאן כן מודיעין:


איפה? ברחבי הר הנגב

מתי? 10-15.12

כמה עולה? 90-100 ₪ לכרטיס טעימות בשישה מוקדים.

לפרטים נוספים והרשמה: https://al-hamapit.co.il/

bottom of page