top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

אילת שלא הכרתם! האם שמעתם על הסיורים הנפלאים שיצרתי באילת בשיתוף תאגיד תיירות אילת המתקיימים בקיץ?


בכל מקום שאליו תסעו בעולם, תמיד תטרחו לחפש את האנשים, הסיפורים, הגלריות והמוזיאונים, בתי האוכל והמסעדות המקומיות הקטנות, אלה שלא מותאמות דווקא לחווית התייר. אז כדאי לדעת שמזה כשנה מתקיימים שלושה סיורים נפלאים באילת שעוסקים בכל מה שקורה מחוץ לבתי המלון בעיר! כל הסיורים ממומנים על ידי תאגיד תיירות ועיריית אילת ומטרתם לאפשר היכרות אמיתית עם הקהילה המקומית. ואתם- רק צריכים להירשם כאן, ולהגיע!



סיור אמנות באילת

סיור אמנות באילת. להכיר סיפורים, משפחות ואמנים, ויש גם טעימות יין במתחם יין יפהפה! צילום: ליאור אבולעפיה



בואו לחוות את אילת שלא הכרתם, להכיר אמנים מקומיים, סיפורים מעוררי השראה ולטעום יין במתחם תרבות, יין וקולינריה יפהפה! חוויה מקומית בראייה בינלאומית!

מה הקשר בין אילת לאמנות, אתם שואלים? ובכן, צריך רק להביט בהרי אדום הנושקים למפרץ אילת, לצאת לטיול במדבר המקיף את העיר הייחודית הזו, אילת, להתנתק לרגע, ולהבין כמה המקום מעורר השראה ויצירה! בקיצור, בואו להכיר את אילת שלא הכרתם מעולם, דרך סיור אמנות מופלא שהפך להצלחה מסחררת באילת!

הסיור, בהדרכתה של יועצת התוכן והעיתונאית יעל לרנר, הוא פרי חודשים ארוכים של יצירה והיכרות עם מגוון האמנים והיוצרים באילת. שימו לב, מדובר בסיור אמנות שבו תכירו יצירה מקומית ופורצת דרך, אמנים ומשפחות מקומיות שלהן סיפורים מרתקים ומעוררי השראה. בסיור שבו מתניידים במיניבוס ממוזג, נתחיל ברחבת מוזיאון אילת ובגלריית האמנים בעלת הנוף הכי קסום בארץ, נכיר ונפגוש שני אמנים נפלאים, אחד מהם הציג את יצירותיו בבניין האו״ם, נשמע על סצנת האמנים והיוצרים הצעירים המתהווה בעיר ונסיים בהיכרות עם אמן מוכשר וצעיר במתחם יין, תרבות וקולינריה יפהפה, ובטעימת יין משובח.



סיור אמנות באילת. היכרות אמיתית עם העיר ואנשיה, תענוג! צילומים: אסתר אלקיים, משפחת אפק


סיורי האמנות מטעם תאגיד תיירות אילת מתקיימים בימי שלישי בין השעות 9:00-12:00. ההשתתפות ללא תשלום, מתאימה גם למשפחות, ומותנית בהרשמה מראש. הירשמו כאן שימו לב: ההתניידות בסיור היא במיניבוס ממוזג. קיימת נגישות למוגבלי תנועה.


סיור קולינרי באילת


בואו להכיר קולינריה בינלאומית במרכז העיר! חשוב לבוא רעבים, כי...אילתים אוהבים לארח!


הסיור הקולינרי הראשון באילת! הצטרפו למסע בין צרפת, הודו, גרמניה ב...אילת! הסיור מתקיים באיזור התעשייה המאובק של אילת, מקום שתיירים לעולם לא מגיעים אליו, ובו נגלה ונחווה הפתעות קולינריות, מפגש עם האנשים והמשפחות מאחורי האוכל ונתאהב, יחד, בעיר השמש הנצחית, באנשיה וטעמיה!

בכל מקום שאליו תסעו בעולם תמיד תרצו לדעת ולבדוק, איפה המקומיים אוכלים וזאת כדי לחוות חוויה אמיתית ואותנטית שלא תמצאו במסעדה תיירותית זו או אחרת. מחוץ לבתי המלון באילת חבוי עולם שלם של אנשים מעניינים, אוכל נפלא, אוירה ותרבות של מקום שאפילו הישראלים עדיין מגלים. איזור התעשייה של אילת הוא איזור תעשייה אפרורי למדי, כזה שבאור יום תבחינו בו בעיקר בחנויות גדולות לממכר רהיטים, מרכז קניות, סופרמרקטים פה ושם ומיני עסקים קטנים, אבל המקומיים של אילת יודעים, כי במקום מסתתרים להם כמה מקומות שהם חגיגה קולינרית שלמה שבה תוכלו לחוש בטעמים בינלאומיים לצד טעמים מקומיים ואוירה אילתית מיוחדת שהשיא שלה הוא ביום שישי בצהריים, הזמן הפנוי של האילתיים, שמגיעים בהמוניהם לחגוג את החיים!

בחרנו במיוחד בשבילכם את המקומות האהובים ביותר עלינו- האילתיים. אז מה מתחשק לכם? אולי לצאת למסע להודו במסעדה משפחתית קסומה שתביא לכם את הטעמים והניחוחות האותנטים של הודו, רק בישראל? אולי דווקא לשבת בפטיסרי מופלא ולאכול את אחד הקוראסונים הכי טעימים שטעמתם בימיכם כאילו אתם בפאריז או דווקא לשתות בירה מקומית נפלאה ולהאזין להופעה מגניבה? או לנגב את החומוס האהוב עלינו שלא תוכלו להפסיק לאכול? אז קדימה, בואו נצא למסע קולינרי של כשעתיים, בין מדינות, בתוך אילת, נכיר את האנשים המיוחדים והקהילה המקומית בעיר וגם נטעם, בטח שנטעם! מומלץ לבוא רעבים!!!


סיורי הקולינריה מטעם תאגיד תיירות אילת מתקיימים בימי שני בין השעות 12:00-14:00. ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש. שימו לב: ההתניידות בסיור בהליכה רגלית. קיימת נגישות למוגבלי תנועה.




פרח השכונות: סיור בשכונה הותיקה ביותר באילת: סיפורים נוסטלגיים, טיול בין הסמטאות, אמנות, קולינריה ופולקלור מקומי!


סיור הדגל פרח השכונות: מפגש עם אנשים, קהילה, קולינריה ופולקלור בשכונה הראשונה של אילת!


חלק מהקסם בחופשה בכל מקום בעולם הוא להתערות באוכלוסייה המקומית, להכיר אנשים, סיפורים נוסטלגיים ולחוש את המרקם החברתי, ההומור הפנימי והשפה הייחודית למקום.

הצטרפו אלינו לסיור חדש ומפתיע בשכונת יעלים הותיקה, דרכו מוצגת אילת על ידי האנשים שחיים בה, פועלים בה ואוהבים אותה, ובו תזכו סיור להכיר את אילת האמיתית, אנשיה וקסמה.

ומה בסיור? סיפורים ואנקדוטות מפיה של ימנה, הדוורית הותיקה באילת, ביקור במסעדה המיתולוגית שהייתה נחלתם של שועי הארץ והעולם, שבמהלך התחקיר עליה התגלה אוצר- ספר זכרונות שעליו חתומים הרבה שמות ידועים, מפגש מרגש ופורץ דרך עם ג'נט, תושבת השכונה שהגיעה מאריתראה, שבו תקבלו הזדמנות להכיר את התרבות ממנה באה, את אהבתה לעיר וגם הקשיים שהיא חווה כמי שנחשבת לחסרת מעמד, סיפורים עסיסיים על מועדון הלילה, בית החולים הראשון בעיר, ביקור בחצר האמנים הקסומה של מנשה וטליה ולקינוח: הצגה אתנית קצרה ומשעשעת שמספרת את סיפורה של אילת בתחילת דרכה.


בכל המקומות תהנו מקבלת פנים חמה וכיבוד למשתתפי הסיור כמיטב המסורת האילתית.


הסיורים בשכונת יעלים יתקיימו בחודשים מאי-ספטמבר, בימי רביעי בין השעות 17:00-19:30. ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש. שימו לב: הסיור כרוך בהליכה רגלית ולא בנסיעה באוטובוס! קיימת נגישות למוגבלי תנועה.


לכל הסיורים ניתן להירשם בלינק הבא:


1,489 צפיות0 תגובות
bottom of page