top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

אבן, רוח מים- קסם בלב מדבר!

עודכן: 16 בספט׳ 2020

מלבד מגוון הטיולים במכתש רמון, תוכלו למצוא בו גם חוויה צבעונית במיוחד: אתר חולות צבעוניים, שבו ממוקם "הים של מצפה רמון" - בריכת מי גשמים קסומה לצד ארגז חול עצום שתוכלו למצוא בו חולות באינספור צבעים!


אי אפשר להגיע לאזור מצפה רמון בלי לבקר במכתש רמון היפהפה, שמתהדר בתואר מכתש הסחיפה הגדול ביותר בעולם. מכתש סחיפה הוא שקע, שבניגוד למכתשים הנוצרים מפגיעה של מטאוריטים, נוצר עקב זרימה של מי משקעים על שכבות הסלע. אורכו של מכתש רמון כ־40 ק"מ, והביקור בו יאפשר לכם הצצה לקסמיו ולסודותיו של המדבר.  

משפת המכתש נשקפים נופי מדבר מרשימים, אך מומלץ שלא להסתפק בתמונת הנוף הנפלאה, אלא "להיכנס אליה" ממש - לרדת אל המכתש, להכיר מקרוב את שביליו ואת אתריו הייחודיים וליהנות מהצוהר שפותח המכתש לעולמות גיאולוגיים קדומים של מאובנים, חולות צבעוניים וסלעים וולקניים. 

אחד מהמקומות הללו, שבהם תוכלו להרגיש ולחוות חלק מהעוצמה האדירה של המכתש הוא ה"ים" של מצפה רמון - אתר אבן, רוח מים. מדובר בבריכת מי גשמים, שהתאספו כאן לצד מתחם של חולות צבעוניים - מקום נהדר למנוחה, תצפית יפהפייה על המדבר הצבעוני סביבכם ולשעשועי מים וחול. שימו לב, המקום אינו מוצל כלל, וכדאי להיערך בהתאם.

ואם תרצו מסלול טיול קטן ומקסים הנמצא במרחק כמה דקות נסיעה מכאן תוכלו להמשיך למסלול "המנסרה". המנסרה היא גבעת אבן חול שבראשה אבני חול המונחות בערימה כמו לוחות עץ בנגרייה, ומכאן שמה. מדובר בתופעה גיאולוגית נדירה, ובמקום מסלול מעגלי קצרצר העובר על שביל עץ שהוקם במיוחד כדי שתוכלו ליהנות מהתופעה בלי לפגוע באבנים שהשתמרו כאן במשך אלפי שנים - לכן מוטב שלא לסטות מהשביל. 


איך מגיעים? כותבים בוייז "אבן, רוח מים", "המנסרה".


ולמי שמעדיף הוראות הגעה:

אתר אבן, רוח מים נמצא ליד מצפה רמון, במכתש רמון, ממערב לכביש 40, כ־200 מטר מדרום למנסרה.

למנסרה נוסעים על כביש 40 (כביש באר שבע־אילת) דרומה ממצפה רמון. כ־2 דקות נסיעה לאחר הירידה לעבר המכתש פונים ימינה, בעקבות שילוט המוביל למנסרה. דרך עפר קצרה, המסומנת בסימון שבילים ירוק ומתאימה לכל רכב, מובילה למגרש חניה שממנו מתחיל המסלול המעגלי הקצרצר.


צורות וצבעים בים של מצפה רמון

בימי הקיץ מומלץ להגיע בשעות בין הערביים. וכן, עדיין יש מים

רומנטיקה וצבעים בלב מדבר

bottom of page