top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

איפה המקומיים אוכלים באילת??? קבלו את המקומות האהובים עלינו באיזור התעשייה באילת, ו..בטוח שאגלה עוד!

הגיע הזמן שאגלה לכם על הסודות הקולינריים, ותתפלאו- יש כאלה, שמסתתרים באילת: מפטיסרי צרפתי אמיתי, דרך מבשלת בירה מקומית, מסעדה הודית אותנטית, ועד מרכז תרבות ויין שביום שישי בצהריים הופך לחגיגה מקומית! בואו לגלות את אילת, כולל ההמלצות שלנו- יד ראשונה מאילתים!


מתוך פרוייקט Discover Culinary Eilat בשיתוף תאגיד תיירות אילת


בכל מקום שאליו תסעו בעולם תמיד תרצו לדעת ולבדוק, איפה המקומיים אוכלים וזאת כדי לחוות חוויה אמיתית ואותנטית שלא תמצאו במסעדה תיירותית זו או אחרת. מחוץ לבתי המלון באילת חבוי עולם שלם של אנשים מעניינים, אוכל נפלא, אוירה ותרבות של מקום שאפילו אנחנו, הישראלים, עדיין מגלים.

בחרתי במיוחד בשבילכם את המקומות האהובים ביותר עלינו- האילתיים ותושבי האיזור, לזלילה מקומית, בלי לקרוע את הכיס. בקיצור, רק תבחרו! שנתחיל?

מסעדת טיקה מסאלה


עוד לפני שתיכנסו למסעדת טיקה מסאלה, מסעדה הודית משפחתית השוכנת בלב איזור התעשייה של אילת, תרגישו בניחוח התבלינים החריף והמשגע. ואז כשתיכנסו לא תוכלו שלא להתפעל מתמונות הענק של כפר דייגים קטן בהודו התלויות על קיר הצבוע באדום עז ומדגל הודו המצויר על קיר אחר. ללא ספק, הגעתם להודו הקטנה, ממש כאן באילת. ראג׳ קומאר, בעל המסעדה, נולד וגדל בפאנג׳אב בצפון הודו על גבול פקיסטן. את סודות הבישול ההודי הוא למד מאמו כשהיה מביט עליה עושה פלאים במטבח. המסעדה קיימת במשך 5 שנים והיא מנוהלת על ידי המשפחה- שרון, אשתו וילדיהם. במסעדה תמצאו מנות הודיות כעוף טיקה מסאלה, באג׳י (תבשיל ירקות הודי), אלו גובי, מלאי כופתה, ולמי שמכיר- פניר- הגבינה ההודית שמכינים במקום, ואפילו קינוחים הודים אמיתיים כגולאב ג׳מון, ג׳יליבי, קולפי- גלידה הודית שמכינים במקום וקינוחים מיוחדים שמכינים כאן בחגים. מקום נפלא גם לצמחונים וטבעונים. במקום תמצאו גם אוכל תאילנדי מצוין, (העוף בלימון, מרק הטום יאם והסלט התאילנדי נפלאים!!!)אבל ללא ספק, זו ממלכת הודו! שימו לב: הישיבה במסעדה במתחם נעים בחוץ.


קישור לאתר: טיקה מסאלה

כתובת: האורגים 3, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 08-6336631

שעות פתיחה: פתוחים בכל יום, כולל יום שישי עד 21:00. ללא תעודת כשרות.

אתר:

ההמלצה שלי: אם רוצים אוכל הודי ולא מתחשק לקום משפת הים, יש גם משלוחים, אם תרצו לספוג אוירה מיוחדת יותר, בואו בערב!

מסעדת טיקה מסאללה. הודית משגעת (למרות שיש גם אוכל לתאילנדי מצויין!)


מבשלת סוף אילת (כמו ים סוף), הידועה גם בשם ״המבשלה״

מבשלת סוף היא ללא ספק המקום הכי שמח בעיר, שהתחיל מניסוי בישול בירה ביתי והפך למבשלה עם בירות איכות ומקום עלייה לרגל של אוהבי בירה מכל הארץ. המבשלה היא למעשה פאב ומבשלת בוטיק מקומית המעוצבת בסגנון עכשווי כשכל עבודות האמנות והעץ הן בעבודת יד של שלושת השותפים הצעירים שתמיד מציינים שכל עבודות העץ הן מעצים הגדלים בישראל. המבשלה נחלקת לאיזור הבר והמסעדה ולאיזור המבשלה עצמה שבה תוכלו לצפות בתהליך בישול הבירה דרך קיר הזכוכית שלידכם כשאתם לוגמים בירה צוננת בהנאה. מיד כשתגיעו יקבלו אתכם בחיוך ובמגש טעימות של ששה סוגי בירה, תלוי במה בישלו באותו יום, לכל בירה גוון שונה הן בצבע והן בטעם. כך תוכלו לטעום פורטר כהה עם ארומה של קפה, אמבר אייל, שיפון מצוינת עם דבש ונענע, בלונד אייל מתובלת בג'ינג'ר וזרעי כוסברה ועוד. לצד הבירה ותוכלו לבחור מה לנשנש מתפריט הטאפאסים הידוע במקום- ביף ג׳רקי שמייבשים ומכינים במקום, נאצ׳וס פרימיום, צ׳יפס אנשובי או כמובן לזלול כל מנה שתתחשק לכם מהתפריט כפוזילי פירות ים בבירת שיפון, חמאה, שמנת ועשבי תיבול נזיד אנטרקוט ופילה עגל שמתבשלים בבירת פורטר עם פטריות, ועוד. המקום שמח ופעיל במשך כל יום ובימי רביעי יחזרו להתקיים סוף סוף הופעות של להקות מקומיות. לחיים!


קישור לאתר: מבשלת סוף

כתובת: האורגים 2, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 077-2318036

שעות פתיחה: פתוחים בכל יום מ 12:00-1:00

עסקית: בכל יום, גם בשבת, בשעות 12:00-17:00

אתר:

ההמלצה שלי: אל תוותרו על בירת השיפון, על האייסבורגר לקינוח (עוגת מקרון במילוי גלידת שוקולד ופקאנים עם פרוסות בננה לצד צ׳יפס תפוחים), ועל ההופעות ביום רביעי. כדאי להזמין מקום מראש.


מבשלת סוף (כמו ים סוף). המקומיים קוראים לה ״המבשלה״. צילום: מעמוד הפייסבוק של מבשלת סוף

חומוס אליהו

חומוסיה קטנה ומטריפה מבית היוצר של אליהו שמואלי, שהיה בכלל מטפל אלטרנטיבי, אבל גילה שאכילת חומוס חם וטרי אגב ניגוב בפיתה, הוא הדרך הטובה ביותר לטיפול גוף ונפש. מפה לשם הוא הקים ביקנעם את חומוס אליהו, שהפכה לרשת מצליחה המונה כ- 60 סניפים בארץ. במקום תמצאו חומוס קטיפתי, חם וטעים במיוחד מגרגרי חומוס שגדלו בארץ, שבושלו במהלך היום, ונטחנים לעיניכם, לזה מוסיפים טחינה אתיופית, שמן זית יווני תבלינים ארומטיים (וכמובן מרכיב סודי ומיוחד שנשמר בסוד עד היום) ועם תוספות לבחירתכם כתוספת גרגירים, פול, שקשוקה, חצילים, פטריות, שווארמה טבעונית ופיתה תימנית חמה. יאוזה!


קישור לאתר: חומוס אליהו

כתובת: הבורסקאי 9, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 08-9217177

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 17:00-7:00, ו׳ מ 6:00-15:00, בשבת סגור.

עסקית: אין

אתר:

ההמלצה שלי: הכל, פשוט לטעום מהכל!


חומוס אליהו. 60 סניפים ברחבי הארץ

יינות אילת

בלב אזור התעשייה המאובק של אילת, נמצאת אחת ההפתעות הגדולות בעיר והסוד הכי שמור של המקומיים- חנות ובית יין קולינרי- יינות אילת. את המקום הקים ערן לס, תושב העיר, שלקח על עצמו לפתוח את האילתים לעולם היין ולאחר שקם יום אחד בבוקר ואמר שהוא רוצה למכור קברנה סוביניון לפרנסתו. אמר ועשה! בהאנגר היפהפה והמעוצב שהקים תמצאו מדפים עמוסים ביינות מכל העולם מתויגים בסדר מופתי לפי ארצות, כולל מבחר עצום ומלא גאווה של ינות ישראלים, לצד צנצנות דליקטסים וגבינות מיובאים ומקומיים. בחדר פנימי מוחשך שומר לס יינות מהאוסף הפרטי, ובחדר פנימי מקסים המעוטר בציורים נפלאים שצייר בנו של לס תוכלו לשבת עם קבוצה קטנה וליהנות מבילוי אינטימי. אבל גולת הכותרת היא בילוי בצהרי ימי שישי, שאז המקום הופך למקום המפגש הכי מגניב של הברנז׳ה האילתית, מוסיקה ולעתים הופעות מקסימות, טעימות יין וטאפסים שלא תוכלו להפסיק לאכול ואוירת חופש אמיתית!


קישור לאתר: יינות אילת

כתובת: הבורסקאי 17, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 08-6330155

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 17:00-8:00, ו׳ מ 14:00-8:00, בשבת סגור.

עסקית: אין

אתר:

ההמלצה שלנו: לא לוותר על מסורת ׳שישי חופשי׳, בין השעות 11:00-16:00 נערכות כאן טעימות יין לצד תפריט מגוון של טאפאסים והאוירה הכי שמחה באילת. תגיעו מוקדם!



יינות אילת. אושר בא במנות קטנות. והרבה יין טוב!



קונדיטוריית שף אלימי:

Alimi Patisserie Eilat

מי היה מאמין שבאיזור תעשייה תקום לה, בשקט בשקט, קונדיטוריית ומאפיית שף ברמה שלא מביישת פטיסרי נחשבת בפאריז? אברהם אלימי, שף קונדיטור שגדל ולמד בניס, וכשחזר לארץ שימש כשף קונדיטור במלונות יוקרה בעיר וכיועץ לקונדיטוריות מפורסמות בצרפת, ארצות הברית ואפילו גיאורגיה, הקים כמה מקומות באילת, אבל הקונדיטוריה הקטנה והמופלאה שלו ושל משפחתו, הפכה לשם דבר בעיר. הניחוחות הנפלאים שתיכנסו, החיוך, המאפים, הו, המאפים! העוגות הטעימות והעובדה שניתן לשבת באחד השולחנות הקטנים במקום, לשתות קפה ולזלול קוראסון פריך עתיר שכבות עשוי בעבודת יד, הופכת את המקום לאחד האהובים עלינו. הזדמנות להכיר את אחד האופים המוכשרים בעיר ואת הקונדיטוריה של האילתים.

כתובת: האורגים 5, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 08-6368442

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 18:00-8:00, ו׳ מ 16:00-8:00, בשבת סגור.

עסקית: אין

אתר:

ההמלצה שלי: לא לוותר על קוראסון החמאה ועל עוגת השמרים שוקולד או הגבינה. עוד תודו לנו!


רק שימו לב לשכבות המעניקות דפדוף אמיתי בין הנאות החיים- חמאה ושוקולד!!! צילום מדף הפייסבוק של ״אלימי״.


האומן 9, קונדיטורייה ובית קפה:


בית קפה וקונדיטורייה טעימה במיוחד של צליל אזולאי, אילתית שנולדה וגדלה באילת. זהו אחד המקומות הכי מקומיים בעיר, שבהם תמצאו את פרלמנט הבוקר של ותיקי אילת ואת המקומיים שעורכים פגישות עסקים, מפגשים חברתיים על קפה וקוראסון טוב בשלל מילויים וטעמים. אל תפספסו את הסנדביץ׳ הטוניסאי בפרנה חמה שמגישים כאן בימים מסויימים או או את הסנדביץ׳ עם פשטידת המחמאר המרוקאית, מתכון של משפחתה של צליל, שמגיעים וזוללים כאן עם מטבוחה וחצילים, בקיצור- תענוג!


קישור לאתר: האומן 9

כתובת: האומן 9, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 052-4439999

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 16:00-7:00, ו׳ מ 14:00-7:00, בשבת סגור.

עסקית: אין

ההמלצה שלי: סנדביץ׳ מחמאר, ללא ספק!

האומן 9. בית קפה אילתי מקומי. צילומים: אתר הפייסבוק של האומן 9


פינצ׳יטו- אוכל רחוב בטעם של בית!


פינצ'יטו, דוכן הכריכים המעולים של סהר פרטוש, ממוקם, גם הוא, באיזור התעשייה של אילת. מדובר בבחור מוכשר, על אמת, שמכין בכל יום, כבר יותר מארבע שנים, מגוון של כריכים שהוא למד להכין במהלך שיקום אחרי פציעה בצבא. הוא בכלל החל להכין את הכריכים בבית, וכשראה את הביקוש, החליט לפתוח מקום קטן משלו. אז מה אוכלים כאן? אז ככה: דמיינו לחמניית בגט שבה מעורב (מצויין!) ועסיסי הכולל לבבות, טחול, פרגית, שווארמה ושומן כבש, שעברו השרייה במרינדה לפני הצלייה, מנה אחרת ומצטיינת היא העראייס, רבעי פיתה מלאים בכל טוב שעוברים צלייה בגריל פחמים, והתוצאה קראנצ'ית ועסיסית, ויש גם סופלאקי פרגית! בימי שישי מגישים במקום תפריט שישי מיוחד שבו תוכלו למצוא: כריכי שניצל וקציצות דגים או בקר בתוך חלה או פרנה. תענוג!


קישור לאתר: פינצ׳יטו

כתובת: הסתת 7, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 08-6336688

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 17:30-10:00, ו׳ מ 15:00-10:00, בשבת סגור.

עסקית: אין

ההמלצה שלי: מעורב ותפריט שישי!!!

פינצי׳טו אילת. להתקרנף על כריך מעולה! צילומים: אתר פינצ׳יטו

ולבסוף- חומוסוף!


חומוסוף הוא מהמקומות האלה, שברגע שמגיעים אליהם- מתאהבים בהם בגלל האנשים והאוירה השמחה. כשתגיעו לחומוסיה תתקבלו בחיוך ודן ומיטל אוחיון, הבעלים, מיד ישאלו אתכם מה אתם אוהבים, ודעו לכם שהם זוכרים כל לקוח! ומה תוכלו לטעום כאן? חומוס קטיפתי עם גרגירים, את מנת הדגל חומוס פול, את הפלאפל של סבתא דבורה, סבתה העירקית של מיטל, מנת קורונה: אורז לבן עם גרגרי חומוס בתיבול אדום חריף וטעים, צ׳יפס בעבודת יד, כמו כל המנות שמכינים כאן ולקינוח 2 סוגי מלבי מהסרטים שדן מכין. אגב, המקום הוא גן עדן לטבעונים וכולו ללא גלוטן, מלבד הפיתות הרגילות שגם מוגשות כאן, בהפרדה מלאה. בקיצור- חגיגה מקומית!


לינק לאתר: חומוסוף

כתובת: המלאכה 5, איזור התעשיה, אילת

טלפון: 077-7992120

שעות פתיחה: בימים א-ה בשעות 8:30- 17:00 או עד שנגמר החומוס, בימי שישי עד 14:00. בשבת סגור.

עסקית: אין

ההמלצה שלנו: החומוס מושלם, אבל בשום אופן לא לוותר על הטחינה והחריף הטעים שדן מכין וגם על המלבי שמוגש עם חלבה, טחינה גולמית ואגוזים! הללויה!


חומוסוף, הכי משפחתי וטעים שיש!








bottom of page