top of page
  • תמונת הסופר/תYael Lerner

פטרה...בישראל! מה עושים בדרך לאילת?

עודכן: 10 בנוב׳ 2020

המלצה לאחד הטיולים היפים שעשינו בארץ, במרחק 10 דקות נסיעה מאילת ומקיבוץ אילות!


טיול קליל במיוחד. עמודי עמרם


מודה שמאז עברנו לגור באיזור, שמעתי על הטיול בעמודי עמרם, אבל איש לא סיפר לי כמה יפהפה כאן ואיזה טיול חורפי ומענג תוכלו לעשות כאן עם ילדים, ובכלל!

דמיינו לכם יצירות, כוכים וסלעים במגוון צבעים של אדום, צהוב, ורוד ואפילו ירוק שהטבע יצר, הוסיפו לזה מעין עמודים המסותתים באבן חול נובית שצבעה האדום ורוד בוהק למרחקים, כך שהם יוצרים צורה של מקדש עתיק ומעורר יראה וקירות מרהיבים של חרסית בשלל צבעים עד שבהתחלה תחשבו שמישהו צייר על הקירות את הפסים הללו, אך זו לגמרי יצירה פלאית של הטבע! הוסיפו לזה מגוון גדול של מערות וכוכים שנפלא לטייל ולהתחבא בהם (בכל זאת, מדובר באיזור כריית נחושת) וקיבלתם את אחד הטיולים המהנים שתמצאו! אגב, הצבעים המופיעים באבן החול, הם תוצאה של שטיפתם במים העשירים בתחמוצות של חומרים שונים כגון ברזל, מנגן ועוד.

מקור השם של העמודים והנחל הוא בשמו הערבי של הנחל, "ואדי עמראני", שהפך בעברית ל"נחל עמרם". משמעות השם ואדי עמראני הוא הנחל עם המבנים. בנחל עמרם ישנם שרידי מבנים עתיקים, הקשורים למחצבת נחושת שהתקיימה בנחל בתקופות קדומות. באזור שסביב העמודים נמצאים שרידי כוכים ומערות, שנוצרו כתוצאה מכריית הנחושת. הטיול לעמודי עמרם קליל במיוחד בשל העובדה שמרחקי ההליכה מהחניון בו מחנים את הרכב הוא כ- 600 מטרים בלבד, אך אנחנו המשכנו לטייל קצת בסביבה והיה קסום במיוחד!

איך מגיעים? כותבים בוייז עמודי עמרם.


הוראות מפורטות:

כאשר באים מצפון בכביש 90 לכיוון אילת, כמעט בק"מ ה-20 הסמוך לאילות פונים מערבה (ימינה) על פי השילוט לעמודי עמרם. כאשר באים מדרום בכביש 90 בסמוך לק"מ ה-20 אין פניה מערבה (שמאלה) ולכן נדרש להמשיך צפונה עד ליישוב באר אורה, להסתובב חזרה ולפנות ימינה לפי השילוט לעמודי עמרם ולקניון שחורת. מרגע הפניה ממשיכים בנסיעה בכביש עפר המתאים לכל רכב והמסומן בסימון שבילים כחול. לאחר כ-2.5 ק"מ מגיעים לפיצול דרכים ממשיכים בנתיב הצפוני (ימני) עפ"י השילוט לעמודי עמרם (עדיין סימון בצבע כחול) ממשיכים בדרך העפר עוד כ-5 ק"מ לכיוון כללי מערב, בדרך חולפים על חניון קמפינג מורשה, יפה ומסודר. ממשיכים עד שמגיעים לחניון של השמורה של עמודי עמרם.

תהנו!


כוכים וסלעים במגוון צבעים של אדום, צהוב, ורוד ואפילו ירוק. עמודי עמרם

bottom of page